BC-312 ΔΕΚΤΗΣ

 

BC-312 ΔΕΚΤΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο BC-312 είναι ένας δέκτης επικοινωνιών 9 βαλβίδων, ένας υπερετερόδυνος σχεδιασμός που χρησιμοποιεί απλή μετατροπή. Κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ και σχεδιάστηκε στο Fort Monmouth, στα μέσα της δεκαετίας του 1930. Προοριζόταν για χρήση εδάφους, είτε μεμονωμένα είτε με πομπό. Μπορεί να λάβει σήματα AM (διαμόρφωση πλάτους) ή CW (συνεχές κύμα) ή MCW (διαμορφωμένο συνεχές κύμα) και χρησιμοποίησε το μεγάφωνο LS3. Μοιάζει με τον αερομεταφερόμενο δέκτη BC-348, με καντράν σε σχήμα σφήνας, αλλά το ραδιόφωνο είναι πολύ μεγαλύτερο, βαρύτερο και πολύ διαφορετικό εσωτερικά. Το BC-312 ζυγίζει 48 κιλά.


Εικόνα 1: π.Χ.-312

Ο δέκτης καλύπτει 1,5 έως 18 mHz, σε 6 εύρη. Είναι……
Band A: 1,5 – 3,0 mHz
Band B: 3,0 – 5,0 mHz,
Band C: 5,0 – 8,0 mHz,
Band D: 8,0 – 11,0 mHz
Band E: 11,0 – 14,0 mHz
Band F: 14,0 mHz – 18.

Διαθέτει δύο ενισχυτές RF (Radio Frequency) με χρήση βαλβίδων VT-86 (6K7), έναν εναλλάκτη συχνότητας με χρήση VT-87 (6L7) με έναν ξεχωριστό ταλαντωτή χρησιμοποιώντας έναν VT-65 (6C5), δύο ενισχυτές IF (ενδιάμεση συχνότητα) με χρήση VT -86 (6K7), ένας ανιχνευτής και προενισχυτής ήχου με χρήση VT-88 (6R7), ένας ενισχυτής ισχύος ήχου που χρησιμοποιεί VT-66 (6L6) ή 12A6. Υπάρχει επίσης ένα φίλτρο κρυστάλλου και ένα BFO (Beat Frequency Oscillator) χρησιμοποιώντας ένα VT-65 (6C5). Το εσωτερικό τροφοδοτικό μπορεί να είναι δυναμοκινητήρας 12 ή 24 volt ή τροφοδοτικό AC 115 volt. Το IF είναι στα 470 kHz. Ο δέκτης είναι πολύ όμορφα κατασκευασμένος, με πολλά χυτά και χαλύβδινη θήκη, και έτσι είναι πολύ βαρύς. Είναι επίσης πολύ σταθερό και ωραίο στη χρήση με το καντράν βερνιέρου. Το μπροστινό πάνελ είναι χαρακτηριστικό, καθώς έχει μια μεγάλη υποδοχή που δείχνει προς τα κάτω, όχι προς τα έξω, όπως συνήθως. Αυτό είναι για είσοδο ρεύματος, έξοδο ήχου ή σύνδεση με πομπό. Ο δέκτης μπορεί στη συνέχεια να είναι ένα τηλεχειριστήριο πομπού, καθώς διαθέτει ένα κλειδί, μια υποδοχή μικροφώνου και έναν διακόπτη Send Receive.

ΜΟΝΤΕΛΑ
Υπάρχουν πολλά μοντέλα στην οικογένεια BC-312, 30 παραλλαγές στο σύνολο, που υποδηλώνονται με έναν αριθμό με επίθημα γράμματος. Όλα φαίνονται ίδια, αλλά μια προσεκτική επιθεώρηση αποκαλύπτει τις διαφορές. Μπορούν εύκολα να χωριστούν σε δύο ομάδες, τις εκδόσεις HF που αποτελούνται από 22 μοντέλα και τις εκδόσεις MF που αποτελούνται από 8 μοντέλα. Η κάλυψη συχνότητας HF είναι 1,5 – 18 mHz και η κάλυψη συχνότητας MF είναι 150 – 1500 kHz. Οι εκδόσεις HF μπορούν περαιτέρω να χωριστούν σε δύο κατηγορίες, τα μοντέλα με τροφοδοσία DC, που ονομάζονται όλα BC-312, και τα μοντέλα με τροφοδοσία AC, που ονομάζονται όλα BC-342. Παρομοίως, οι εκδόσεις MF μπορούν να χωριστούν σε μοντέλα με DC powered, που ονομάζονται όλα BC-314, και σε εκδόσεις με τροφοδοσία AC, που ονομάζονται όλα BC-344. Αυστηρά μιλώντας λοιπόν, υπάρχουν μόνο 13 μοντέλα του BC-312, 9 μοντέλα του BC-342, 6 μοντέλα του BC-314 και 2 μοντέλα του BC-344.

Το τροφοδοτικό είναι αρθρωτό και μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα, τα τροφοδοτικά του δυναμοκινητήρα DC είναι είτε 12V είτε 28V DC. Η πρώιμη προμήθεια είναι ένα DM-17 και το μεταγενέστερο μοντέλο είναι ένα DM-21. Η παροχή AC 115V είναι RA-20. Τα δύο μοντέλα 28V συμβολίζονται με ένα X και χρησιμοποιούν ένα 12A6 αντί για ένα 6F6 ως ενισχυτή ισχύος ήχου. Μία από τις πρώτες χρήσεις ήταν στα οχήματα, έτσι τοποθετήθηκε μια κεραία θορύβου και υπήρχε ξεχωριστός σύνδεσμος για την είσοδο της κεραίας θορύβου. Ένας έλεγχος επέτρεψε την εξάλειψη του θορύβου, κάτι που είναι χρήσιμο για τον θόρυβο ανάφλεξης. Αυτό το μοντέλο είναι προφανές καθώς διαθέτει έναν επιπλέον σύνδεσμο και δύο ασφαλιστικά καλύμματα στην κάτω αριστερή πλευρά. Τα περισσότερα μοντέλα ήταν εξοπλισμένα με κρυστάλλινο φίλτρο και ο έλεγχος φάσης ήταν στην επάνω δεξιά πλευρά. Τα άλλα μοντέλα διέθεταν χειριστήριο μείωσης της έντασης του καντράν σε αυτή τη θέση. Μερικά μεταγενέστερα μοντέλα είχαν αυξήσει τα γράμματα σε αντίθεση με τα χαραγμένα γράμματα, και μερικά είχαν μια θήκη ρολογιού κοντά στην πινακίδα. Άλλα μοντέλα ήταν βασικά τα ίδια και ο αριθμός μοντέλου υποδείκνυε τον αριθμό των υποδοχών ήχου, τις μικρές ηλεκτρικές και μηχανικές διαφορές και την ταυτότητα του κατασκευαστή. Ένας πίνακας από το εγχειρίδιο BC-312 είναι παρακάτω.

Για να συνοψίσουμε τις διαφορές:
κάλυψη συχνότητας (HF ή MF)
τροφοδοτικό (12V DC ή 24V DC ή 115V AC)
εξισορρόπηση θορύβου (τοποθετημένο ή μη)
φίλτρο (κρυστάλλινο φίλτρο ή έλεγχος φωτός επιλογέα)
σωλήνας εξόδου ήχου (6F6 ή 12A6)
θερμαντήρας ταλαντωτή (τοποθετημένα ή μη)
χρησιμοποιημένοι μεταλλικοί
πυκνωτές (αλουμίνιο ή χάλυβας) (μαρμαρυγία ή χαρτί και κεραμικό)
ρελέ σίγασης (κεραία ή κεραία και ήχος)
υποδοχές ήχου (ήχος 3 δευτερολέπτων ή ήχος 2 δευτερολέπτων και ένας πρώτος ήχος)
κατασκευαστής (αρκετές)
π.Χ. -312D RCA
BC-312M RCA
BC-312N Farnsworth Radio and Television Corporation
General Electric

ΣΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ SCR
Ο δέκτης χρησιμοποιήθηκε συχνά μόνος του.
Εάν χρησιμοποιήθηκε με πομπό, τότε ονομαζόταν σταθμός SCR.
SCR-245 ένας πομπός BC-312 και BC-223 για επικοινωνία σε τζιπ και ελαφριές δεξαμενές
SCR-177B a BC-312 και BC-314 με τον πομπό BC-191 για φορητό σταθμό
SCR-188A a BC-312 και BC- 314 με τον πομπό BC-191 για φορητό σταθμό
SCR-193 a BC-312 και BC-314 με τον πομπό BC-191 για φορητό σταθμό
SCR-197 ένα BC-342 με τον πομπό BC-325 για φορητό σταθμό
SCR -399 ένα BC-342 με τον πομπό BC-610 για ένα κινητό σταθμό φορτηγών
SCR-499 σταθερή έκδοση του SCR-399

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
Ο δέκτης έχει όλα τα χειριστήρια στον μπροστινό πίνακα. Διαθέτει παράθυρο καντράν σε σχήμα σφήνας με την πινακίδα από κάτω. Το παράθυρο του καντράν είναι αφαιρούμενο, ώστε να μπορούν να αντικατασταθούν οι λυχνίες καντράν. Υπάρχουν πέντε ραβδωτές βίδες που συγκρατούν τον δέκτη στη θήκη. Όλες οι βίδες φέρουν την ένδειξη LOCK και έχουν ένα βέλος κατεύθυνσης για να υποδείξει την κατεύθυνση σύσφιξης της βίδας. Οι βίδες δεν βιδώνονται στη θήκη, αλλά έχουν ένα κλιπ ή στέλεχος που είναι σφιγμένο σε μια σχισμή της θήκης. Οι βίδες περιστρέφονται κατά περίπου 10 στροφές και σταματούν και στα δύο άκρα και είναι αιχμάλωτες. Μην τα σφίξετε υπερβολικά. Μην ξεβιδώνετε με πολλή δύναμη, καθώς όταν σταματούν, αποσυνδέονται.

Στην αριστερή πλευρά του παραθύρου του επιλογέα βρίσκεται το κουμπί ALIGN INPUT που είναι ο πυκνωτής κοπής κεραίας. Δίπλα σε αυτό υπάρχει ένας σύνδεσμος με την ένδειξη SIG. ΜΥΡΜΗΓΚΙ. και από κάτω υπάρχει ένας ακροδέκτης πρέσας με την ένδειξη ALT. SIG. ΜΥΡΜΗΓΚΙ. για καλωδιακή σύνδεση με την κεραία. Είναι ενωμένα μεταξύ τους. Κάτω από αυτό υπάρχει μια λαβή. Στο κάτω μέρος υπάρχει ένας ακροδέκτης πρέσας με την ένδειξη GND. Τα μοντέλα με δυνατότητα καταστολής θορύβου διαθέτουν επιπλέον υποδοχή με την ένδειξη NOISE ANT. και δύο προκαθορισμένες ρυθμίσεις, κάτω από κουμπωτά καλύμματα. Φέρουν την ένδειξη NOISE BALANCE και NOISE ADJUST. Ανάμεσα στη λαβή και την πινακίδα είναι ένα μεγάλο πόμολο με την ένδειξη ΑΛΛΑΓΗ ΜΠΑΝΤΩΝ. Έχει 6 θέσεις για τα συγκροτήματα.


Εικόνα 2: BC-312 με είσοδο κεραίας θορύβου

Στη δεξιά πλευρά του παραθύρου του καντράν βρίσκεται το κουμπί CRYSTAL PHASING, το οποίο ρυθμίζει το κρυσταλλικό φίλτρο. Έχει θέση OUT. Ορισμένα μοντέλα χρησιμοποιούν αυτή τη θέση του μπροστινού πίνακα για το κουμπί ρύθμισης DIAL LIGHT, το οποίο προορίζεται για τη μείωση της φωτεινότητας των λαμπτήρων καντράν. Έχει θέση OFF. Δίπλα σε αυτό στα δεξιά βρίσκεται το χειριστήριο έντασης με την ένδειξη VOL. και έχει διαβαθμισμένη φούστα από το 0 έως το 9. Είναι διπλό ποτενσιόμετρο και είναι έλεγχος έντασης ήχου για λειτουργία AVC και έλεγχος απολαβής RF όταν βρίσκεται στη θέση MVC. Δίπλα βρίσκονται τα τρία χειριστήρια BFO (Beat Frequency Oscillator), ένας διακόπτης εναλλαγής για την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του με την ένδειξη CW OSC. OFF ON, ένα κουμπί ελέγχου σημειώσεων με την ένδειξη CW OSC ADJUST και μια βιδωτή κενή, η οποία επιτρέπει την πρόσβαση του κατσαβιδιού στο pitch trimmer. Κάτω από αυτό υπάρχουν δύο κουμπιά συντονισμού συχνότητας. Το ένα έχει μανιβέλα και φέρει την ένδειξη FAST TUNING και πάνω από αυτό, είναι ένα ρυθμιζόμενο κουμπί συντονισμού με την ένδειξη VERNIER. Διαθέτει κλειδαριά. Δίπλα υπάρχουν δύο θήκες ασφαλειών, με την ένδειξη LAMPS και DYN-FIL. Στο κάτω μέρος υπάρχει μια άλλη θήκη ασφαλειών που περιέχει μια εφεδρική ασφάλεια, με την ένδειξη SPARE. Υπάρχει ένας κεντρικός διακόπτης ελέγχου τριών θέσεων που φέρει την ένδειξη OFF-MVC-AVC, για να ενεργοποιήσετε το ραδιόφωνο και να ενεργοποιήσετε το AVC εάν απαιτείται. Δίπλα σε αυτό είναι ο κύριος σύνδεσμος και αυτός έχει μια ορθή γωνία που του επιτρέπει να κοιτάζει προς τα κάτω. Είναι μια υποδοχή SO-94, η οποία προορίζεται για είσοδο DC, έξοδο ήχου και γραμμές ελέγχου για πομπό. Υπάρχει ένας διακόπτης εναλλαγής με την ένδειξη REC. και SEND που είναι για τον έλεγχο του πομπού. Σε κατακόρυφη γραμμή στην κάτω δεξιά πλευρά υπάρχουν πέντε υποδοχές τηλεφώνου η καθεμία με κουμπωτό κάλυμμα. Τα δύο πρώτα είναι για έλεγχο πομπού και φέρουν την ετικέτα KEY και MICRO για μικρόφωνο. Τα άλλα τρία είναι για έξοδο ήχου, είτε για ακουστικά, με την ένδειξη PHONES, είτε για λειτουργία ηχείων, με την ένδειξη SPEAKER. Ανάλογα με το μοντέλο, ο ήχος μπορεί να προέρχεται από έναν μετασχηματιστή στον προενισχυτή ήχου (πρώτο στάδιο ήχου) ή από έναν άλλο μετασχηματιστή στον ενισχυτή ισχύος ήχου (δεύτερο στάδιο ήχου).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο δέκτης θα λειτουργεί με κεραίες μαστίγιο ή μακρύ καλώδιο. Η κανονική σύνδεση είναι στον δεσμευτικό στύλο ALT.SIG.ANT. Εάν χρησιμοποιείται θωρακισμένο καλώδιο εισόδου κεραίας, συνδέστε το στο θωρακισμένο SIG.ANT. εισαγωγή. Το εγχειρίδιο αναφέρεται σε αυτό ως "θωρακισμένο στύλο σύνδεσης" και όχι ως ομοαξονικό σύνδεσμο. Η είσοδος της κεραίας είναι ασυνήθιστη. Φαίνεται ότι θα συνδυάζεται με ένα PL-259, αλλά δεν θα γίνει. Οι σύνδεσμοι PL-259, N και TWINAX έχουν όλοι την ίδια διάμετρο και το ίδιο σπείρωμα και είναι εναλλάξιμοι μεταξύ τους (μόνο ο δακτύλιος). Ο θωρακισμένος σύνδεσμος BC-312 είναι ελαφρώς μεγαλύτερος, αλλά έχει το ίδιο σπείρωμα. Μέσα στο σώμα υπάρχει ένας κανονικός συνδετικός στύλος τύπου ώθησης, με χιτώνιο paxolin, για κανονική σύνδεση καλωδίων. Το σώμα είναι μόνο για τη γειωμένη οθόνη. Υπάρχει ένα τυφλό καπάκι, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καλύψει την είσοδο όταν δεν απαιτείται.


Εικόνα 3: Υποδοχές PL-259, N, TWINAX


Εικόνα 4: θωρακισμένος σύνδεσμος σε κομμάτια


Εικόνα 5: Συναρμολογημένος θωρακισμένος σύνδεσμος


Εικόνα 6: Μηχανικό σχέδιο (κεραία)


Εικόνα 7: Μηχανικό σχέδιο (μετασχηματιστής ηχείων)


Εικόνα 8: Μηχανικό σχέδιο (θήκες πυκνωτών)

Εάν χρησιμοποιείται πομπός, τότε η κεραία θα έρθει μέσω του πομπού και μπορεί να συνδεθεί σε οποιαδήποτε είσοδο. Ένα καλώδιο γείωσης μπορεί να συνδεθεί στο GND. δεσμευτική ανάρτηση. Και οι δύο θέσεις σύνδεσης της κεραίας συνδέονται μεταξύ τους και περνούν μέσω ενός πυκνωτή περικοπής σειράς σε μια βρύση στο συντονισμένο κύκλωμα δικτύου του πρώτου ενισχυτή RF. Ο πυκνωτής κοπής (ALIGN INPUT) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αιχμή του σήματος, επιτρέποντας τυχόν αποσυντονισμό από την κεραία και βοηθώντας τον συντονισμό. Υπάρχει ένα προστατευτικό υπερφόρτωσης στη γείωση. Στα πρώιμα μοντέλα είναι ένας λαμπτήρας νέον τύπου LM1, αλλά αργότερα ήταν μεγαλύτερος LM4 με πυκνωτή σειράς. Υπάρχει ένα ρελέ σίγασης που βραχυκυκλώνει την κεραία στη γείωση.

Τα μοντέλα με το κύκλωμα καταστολής θορύβου, διαθέτουν επιπλέον βύσμα κεραίας. Αυτό είναι για σύνδεση σε "κεραία θορύβου". Το εγχειρίδιο αναφέρει ότι θα πρέπει να εγκατασταθεί παράλληλα με τον κινητήρα του οχήματος και προορίζεται για την ανάληψη του θορύβου ανάφλεξης, αλλά όχι για τα ραδιοσήματα. Υπάρχουν τρία αμοιβαία συζευγμένα πηνία στο κύκλωμα της κεραίας. Ο σύνδεσμος θορύβου πηγαίνει σε ένα από αυτά, και αυτό προστατεύεται ηλεκτροστατικά από τα άλλα. Υπάρχει μια ρύθμιση ζεύξης, που ονομάζεται NOISE BALANCE, η οποία προστατεύεται από ένα ασφαλιστικό κάλυμμα. Αυτό είναι ρυθμιζόμενο με κατσαβίδι και καθορίζει την ποσότητα του θορύβου που εισάγεται. Το άλλο πηνίο είναι ηλεκτρομαγνητικά θωρακισμένο και έχει επίσης ρύθμιση ζεύξης. Αυτό ονομάζεται ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΟΡΥΒΟΥ, το οποίο προστατεύεται επίσης από ένα ασφαλιστικό κάλυμμα. Αυτό καθορίζει τη σχέση φάσης θορύβου και ρυθμίζεται κατσαβίδι για ελάχιστο θόρυβο. Υπάρχει μια παράγραφος στο εγχειρίδιο του 1946 που δηλώνει ότι αυτά τα εξαρτήματα δεν είναι πλέον διαθέσιμα και υπάρχει μια διαδικασία για την αφαίρεσή τους εάν αποτύχουν.


Εικόνα 9: BC-312 Noise Circuit

Ο πρώτος και ο δεύτερος ενισχυτής RF είναι και οι δύο μεταλλικοί πεντόδιοι VT86 (6K7). Τα πηνία ανόδου είναι μονή περιέλιξη με βρύση. Υπάρχει ένα διαφορετικό πηνίο ενεργοποιημένο για κάθε μπάντα και τα αχρησιμοποίητα πηνία βραχυκυκλώνονται. Τα πηνία έχουν πυκνωτή trimmer αλλά δεν έχουν ρυθμιζόμενο σαλιγκάρι για ευθυγράμμιση. Προσοχή, καθώς ο πυκνωτής συντονισμού έχει υψηλή τάση για τις ζώνες A, B και C. Κάθε οθόνη έχει το δικό της διαχωριστή τάσης από την υψηλή τάση. Η τάση AVC εφαρμόζεται στα δίκτυα και των δύο ενισχυτών RF. Οι κάθοδοι συνδέονται με τη γείωση με κανονικό συνδυασμό αντίστασης και πυκνωτή. Όταν αλλάζεται σε MVC, η πόλωση του δικτύου AVC αφαιρείται γειώνοντας τη γραμμή AVC και οι κάθοδοι συνδέονται σε ένα διαιρέτη τάσης από την παροχή υψηλής τάσης, με τον έλεγχο απολαβής RF ως κάτω σκέλος.

Ο μείκτης είναι ένας VT87 (6L7) και ο ξεχωριστός ταλαντωτής είναι ένας VT65 (6C5), και οι δύο μεταλλικοί σωλήνες. Τα πηνία συντονισμού και για τα δύο, είναι παρόμοια με τα κυκλώματα συντονισμού ραδιοσυχνοτήτων, με μία περιέλιξη με βρύση, με υψηλή τάση στον πυκνωτή συντονισμού για τις ζώνες Α, Β και Γ. Ο πυκνωτής συντονισμού είναι ένας μεταβλητός πυκνωτής τεσσάρων συμμοριών. Υπάρχει ένα κουμπί FAST TUNING και ένα κουμπί συντονισμού VERNIER, με πολλά γρανάζια μείωσης κατά της οπισθοδρόμησης. Υπάρχει AVC στο πλέγμα του μείκτη, αλλά δεν υπάρχει έλεγχος απολαβής ραδιοσυχνοτήτων του μείκτη όταν αλλάζει σε MVC. Χρησιμοποιεί προκατάληψη καθόδου. Ο ταλαντωτής είναι ένας συζευγμένος τύπος ηλεκτρονίων (Hartley). Υπάρχει μια διαφορετική αντίσταση καθόδου ενεργοποιημένη για τις ζώνες A, B και C. Η έγχυση του μίκτη λαμβάνεται από την κάθοδο και εφαρμόζεται στο πλέγμα τρία του αναμικτήρα. Η άνοδος του ταλαντωτή βρίσκεται στη γείωση RF. Ο ταλαντωτής βρίσκεται στο δικό του θωρακισμένο κουτί και ορισμένα μοντέλα είχαν θερμάστρα για σταθερότητα.

Η άνοδος του μίκτη πηγαίνει σε έναν μετασχηματιστή IF. Υπάρχουν δύο ενισχυτές IF που χρησιμοποιούν σωλήνες VT86 (6K7) στα 470 kHz. Τα μοντέλα χωρίς φίλτρο κρυστάλλου έχουν κανονικούς μετασχηματιστές IF, αλλά το πρώτο δευτερεύον IF έχει μια βρύση για την είσοδο του δικτύου. Το AVC εφαρμόζεται στο πλέγμα και των δύο σταδίων και αφαιρείται για λειτουργία MVC. Η κάθοδος του πρώτου ενισχυτή IF είναι γειωμένη για λειτουργία AVC, αλλά πηγαίνει στον έλεγχο απολαβής RF για λειτουργία MVC. Η κάθοδος του δεύτερου ενισχυτή IF έχει πάντα πόλωση καθόδου χρησιμοποιώντας παράλληλη αντίσταση και πυκνωτή με τη γείωση. Τα μοντέλα με κρυστάλλινο φίλτρο είναι τα ίδια, εκτός από το ότι ο πρώτος μετασχηματιστής IF έχει κρύσταλλο 470 kHz μέσα του, ένα χειριστήριο PHASING και έναν διακόπτη OFF που βραχυκυκλώνει τον κρύσταλλο.

Ο δεύτερος ανιχνευτής, το AVC και ο πρώτος ενισχυτής ήχου χρησιμοποιούν σωλήνα VT88 (6R7). Αυτός έχει έναν κανονικό ανιχνευτή AM που χρησιμοποιεί μια δίοδο στο σωλήνα και καθυστερημένο AVC από την κάθοδο. Ο έλεγχος VOL είναι ένα κανονικό ποτενσιόμετρο και εφαρμόζεται στο πλέγμα τριόδου. Αυτό είναι απενεργοποιημένο για λειτουργία MVC. Η δεύτερη δίοδος χρησιμοποιείται για την ανόρθωση AVC και προέρχεται από την τελευταία άνοδο σταδίου IF μέσω ενός πυκνωτή. Η τάση AVC είναι γειωμένη για λειτουργία MVC. Υπάρχει ένας μετασχηματιστής στο κύκλωμα ανόδου του προενισχυτή ήχου και ο δευτερεύων πηγαίνει σε μια υποδοχή τηλεφώνου στον μπροστινό πίνακα. Το δευτερεύον είναι με δυνατότητα επιλογής βρύσης από 4000 ή 250 ohms. Σε ορισμένα μοντέλα αυτό δεν χρησιμοποιείται και η υποδοχή τηλεφώνου επανασυνδέεται στον ενισχυτή εξόδου ισχύος. Ο μετασχηματιστής χρησιμοποιείται, σε αυτή την περίπτωση, ως πλευρική έγχυση του πομπού και συνδέεται με τον κύριο σύνδεσμο. Υπάρχει κανονική σύζευξη αντίστασης πυκνωτή με το δίκτυο του ενισχυτή ισχύος, που ονομάζεται επίσης δεύτερος ενισχυτής ήχου. Χρησιμοποιεί VT66 (6F6), ή στις εκδόσεις 24 volt, 12A6. Αυτό έχει μια έξοδο μετασχηματιστή που συνδέεται με τις άλλες υποδοχές του μπροστινού πίνακα ήχου.

Ο ταλαντωτής CW είναι μια τρίοδος VT-65 (6C5) που συνδέεται ως συζευγμένος τύπος ηλεκτρονίων (Hartley), παρόμοιος με τον ταλαντωτή έγχυσης μείκτη. Η κάθοδος πηγαίνει σε μια βρύση στο μονό πηνίο, η άνοδος βρίσκεται στη γείωση RF. Υπάρχει ένας χονδροειδής πυκνωτής συντονισμού πίσω από ένα βιδωτό βύσμα. Ο πυκνωτής λεπτής ρύθμισης βγαίνει στο κουμπί CW OSC ADJUST. Υπάρχει ένας διακόπτης ON OFF. Η έξοδος από την κάθοδο περνά μέσα από ένα LPF (χαμηλοπερατό φίλτρο) για να αφαιρεθούν οι αρμονικές, πριν συνδεθεί ο πυκνωτής με τον ανιχνευτή.

Εικόνα 10: κύκλωμα BC-312

Οι θερμαντήρες σωλήνων είναι 6 βολτ και συνδέονται σε μια σειρά παράλληλη σειρά. Υπάρχει μια αντίσταση αντιστάθμισης που χρησιμοποιείται για τον ενισχυτή ισχύος ήχου. Οι διατάξεις του θερμαντήρα είναι διαφορετικές όταν χρησιμοποιείται σε 24 βολτ, καθώς και όταν χρησιμοποιείται το 12A6. Οι λαμπτήρες καντράν βρίσκονται πίσω από ένα αφαιρούμενο κάλυμμα και είναι τύπου μπαγιονέτ, είτε 6 είτε 12 volt σε σειρά. Μερικά μοντέλα που δεν διαθέτουν το κρυστάλλινο φίλτρο και αντ' αυτού διαθέτουν ποτενσιόμετρο 75 ohm στα δεξιά του καντράν, για να ενεργοποιείται η μείωση της φωτεινότητας. Αυτό το κύκλωμα είναι εντελώς ανεξάρτητο από το κύκλωμα του νήματος και έχει ακόμη και τη δική του ασφάλεια, με την ένδειξη LAMPS. Βγαίνει επίσης από τον δακτύλιο της υποδοχής Speaker, ώστε να μπορεί να τροφοδοτήσει ένα ηλεκτροδυναμικό ηχείο.

Το τροφοδοτικό βρίσκεται σε αυτόνομο κουτί, αφαιρείται και αλλάζει εύκολα. Μπορεί να τοποθετηθεί οποιαδήποτε παροχή, 12 VDC, 24 VDC ή 115 VAC. Το κουτί έχει μεντεσέδες προς τα έξω για να επιτρέπει την πρόσβαση στο κύκλωμα για συντήρηση. Η παροχή AC είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από τις τροφοδοσίες DC. Η τροφοδοσία AC RA-20 χρησιμοποιεί έναν πίσω σύνδεσμο για την είσοδο 115VAC. Το τροφοδοτικό AC είναι ένα κανονικό τροφοδοτικό μετασχηματιστή και ανορθωτή χρησιμοποιώντας VT97 (5W4). Διαθέτει δικό του διακόπτη εναλλαγής και ασφάλεια στο πίσω μέρος, αλλά χρησιμοποιεί και τον διακόπτη OFF-MVC-AVC στο μπροστινό μέρος. Τα αναλώσιμα DM-17 ή DM-21 DC είναι τύπου δυναμοκινητήρα και διαθέτουν ενσωματωμένο φίλτρο θορύβου FL-6. Υπάρχει μια ταινία ετικέτας πίσω από τον μπροστινό πίνακα κοντά στην κύρια υποδοχή. Φαίνεται να έχει πολλές περιττές συνδέσεις σε αυτό, ωστόσο, αυτές επιτρέπουν τη σύνδεση διαφορετικών τροφοδοτικών και τάσεων, χωρίς να τροποποιείται το ραδιόφωνο.

Το βύσμα του μπροστινού πίνακα είναι μεγάλου τύπου SO-94, αλλά είναι ασυνήθιστο στο ότι είναι στραμμένο προς τα κάτω και όχι προς τα έξω, όπως συνηθίζεται σε άλλους δέκτες. Όλα τα σήματα του τηλεχειριστηρίου εμφανίζονται εδώ. Ο δέκτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τηλεχειρισμό ενός πομπού, έτσι ώστε όλος ο έλεγχος να βρίσκεται σε μία θέση χειριστή. Διαθέτει SEND REC. διακόπτη εναλλαγής στον μπροστινό πίνακα που ενεργοποιεί ένα ρελέ σίγασης δέκτη. Αυτό το ρελέ γειώνει την κεραία του δέκτη και σε ορισμένα μοντέλα το πλέγμα προενισχυτή ήχου. Αυτό το ρελέ τροφοδοτείται από τον πομπό. Υπάρχει μια υποδοχή μικροφώνου (MICRO.) και μια υποδοχή KEY που πηγαίνουν στον πομπό. Το μικρόφωνο μπορεί να έχει ένα κουμπί PTT (Press To Talk) που μπορεί να ενεργοποιήσει το ρελέ σίγασης, όπως και η υποδοχή KEY. Οι υποδοχές ακουστικών και η υποδοχή κλειδιού έχουν κανονικό μέγεθος, αλλά οι υποδοχές μικροφώνου και ηχείων έχουν μικρότερη διάμετρο. Εάν χρησιμοποιείτε το BC-312 ως αυτόνομο δέκτη, τότε πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο η είσοδος παροχής DC ή η έξοδος ήχου. Εάν είναι BC-342, τότε η τροφοδοσία AC έρχεται στο πίσω μέρος, επομένως δεν χρησιμοποιείται μπροστινή είσοδος. Εάν χρησιμοποιείτε τις υποδοχές ακουστικών ή ηχείων, τότε δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε καθόλου την μπροστινή υποδοχή.


Εικόνα 11: Βύσμα BC-312 SO-94

Το εγχειρίδιο συνιστά εξοπλισμό δοκιμής περιόδου, γεννήτρια σήματος I-72, μετρητή εξόδου I-56 και συχνόμετρο BC-221. Συνιστά επίσης μια εικονική κεραία για HF (πυκνωτής 50 pF) και για LF (πυκνωτής 250 pF). Μιλάει επίσης για φόρτωση βολτόμετρου και τα διαγράμματα τάσης στο εγχειρίδιο είναι για 1000 ohms ανά βολτόμετρο. Δίνει ένα παράδειγμα για το πώς μπορείτε να το επιτρέψετε αυτό, εάν ο μετρητής σας δεν είναι ο ίδιος. Διαθέτει διαγράμματα αντιμετώπισης προβλημάτων, διαγράμματα αντίστασης και διαδικασίες συντήρησης δυναμοκινητήρα. Σημειώστε ότι το κύκλωμα BC-312 χρησιμοποιεί το σύμβολο M για να σημαίνει 1000, όχι το σύμβολο K, επομένως οι αντιστάσεις καθόδου στον ενισχυτή ήχου είναι 2M, δηλαδή 2000 ohms.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και έχει κουτιά που περικλείουν τον ταλαντωτή, τα πηνία BFO και RF και όλα είναι επιμεταλλωμένα ή παθητικοποιημένα. Ορισμένα μοντέλα ήταν τροπικά. Οι μετασχηματιστές IF βρίσκονται σε πρεσαριστές θήκες, με νευρώσεις από πάνω για προστασία των ρυθμιστικών γυμνοσάλιαγκων. Οι πυκνωτές και οι μετασχηματιστές είναι σε μεταλλικές θήκες (μπανιέρες ή μικρά κουτιά), με τυπωμένες τις τιμές. Οι δύο ενισχυτές ραδιοσυχνοτήτων και ο μείκτης βρίσκονται σε ένα ελαφρώς κεκλιμένο υποσασί, για να επιτρέπεται η πρόσβαση στην κάτω πλευρά των υποδοχών τους. Υπάρχει μεταξοτυπία του χαρακτηρισμού του εξαρτήματος του κυκλώματος. Τα περισσότερα είχαν μεταλλικούς σωλήνες, αλλά μερικά BC-342 είχαν μερικούς γυάλινους σωλήνες στον ενισχυτή IF και προενισχυτή ήχου. Υπάρχει μια εικόνα στο εγχειρίδιο, Εικόνα 42 που δείχνει τρεις γυάλινους σωλήνες. Ο μπροστινός πίνακας είναι πολύ παχύς, καθώς το αφαιρούμενο τροφοδοτικό εξαρτάται από αυτό. Το μπροστινό πάνελ είναι αφαιρούμενο, αλλά όχι εύκολα. Υπάρχουν πολλά καλώδια βιδωμένα σε αυτό και το κύριο κουμπί συντονισμού έχει ένα ρυθμιζόμενο έκκεντρο (για να ρυθμίσετε το πλέγμα) το οποίο είναι δύσκολο να αφαιρέσετε. Ο δείκτης του καντράν έχει 10 βίδες μόνο για να τον συγκρατεί στο πίσω μέρος του πίνακα. Το πάνελ έχει κατεργασμένο ανάγλυφο στο πίσω μέρος για να επιτρέπει τις υποδοχές τηλεφώνων μικρού βάθους. Αντίθετα, υπάρχει διαχωριστικό για τις ασφάλειες, καθώς χρειάζονται ένα παχύτερο πάνελ. Υπάρχει μεταξοτυπία στο πίσω μέρος του πίνακα για την αναγνώριση των εξαρτημάτων και η μισή εκτύπωση είναι ανάποδα, όταν το πλαίσιο είναι αναποδογυρισμένο.


Εικόνα 12: Πίσω πίνακας BC-312

Υπάρχουν επίσης ορισμένες παρεμβολές ακίδων, ως στοπ για ορισμένα από τα χειριστήρια. Μερικά πάνελ είναι βαμμένα με μαύρη ρυτίδα, αλλά υπάρχουν μερικά που έχουν διαφορετικό φινίρισμα, που μοιάζει με ένα μοτίβο ραγισμένης λάσπης (κρακίλ). Τα γράμματα του πίνακα είναι χαραγμένα και γεμάτα με λευκή μπογιά. Ο κύριος πυκνωτής συντονισμού έχει τρεις συμμορίες για τον μίκτη και το RF, μετά ένα κενό και το τέταρτο συγκρότημα μέσα στο κουτί του ταλαντωτή. Υπάρχει ένα σετ γραναζιών ακριβείας με ελατήριο, με κίνηση ατέρμονα, για τον συντονισμό. Έχει χοντρό συντονισμό 25:1 και κουρδισμό βερνιέ 100:1. Ο επιλογέας έχει μια κινητή μάσκα που δείχνει μόνο τη ζώνη συχνοτήτων που χρησιμοποιείται. Χρησιμοποιούνται πολλά παξιμάδια Nylock, μερικά καρφωμένα στο σασί. Οι λαβές μεταφοράς μοιάζουν με λαβές ντουλαπιών και είναι σε διάφορα στυλ. Το εγχειρίδιο καθορίζει το Moisture and Fungus Proofing (MFP) όταν ο ασύρματος επιστρέφεται στην αποθήκη για σέρβις και περιέχει οδηγίες για την εκτέλεση αυτής της εργασίας. Οι πυκνωτές Micamould αλλάζουν συχνά επίσης. Εάν το ραδιόφωνό σας έχει επεξεργασία με MFP, τότε το Micamould μπορεί να έχει ήδη αντικατασταθεί. Ελέγξτε οπωσδήποτε τον πυκνωτή ζεύξης ήχου, την πλάκα προενισχυτή ήχου, στο ηλεκτρικό δίκτυο ενισχυτή. Βρίσκεται στο πάνω μέρος του πλαισίου, σε μια μικρή σανίδα από ίνες, πίσω από το VOL. έλεγχος. Υπάρχει ένα βίντεο στο Youtube που δείχνει πώς να αφαιρέσετε τα πηνία κουτιά και να αλλάξετε τους πυκνωτές, ωστόσο, προτείνει την αλλαγή όλων των πυκνωτών. Η πολιτική μου είναι να αλλάζω μόνο ελαττωματικά εξαρτήματα, με εξαρτήματα περιόδου και να προσπαθώ να διατηρήσω το εσωτερικό όσο πιο πρωτότυπο γίνεται. Φυσικά αυτό μπορεί να σας φέρει σε δύσκολη θέση όταν αποτύχουν εξαρτήματα ηλικίας 60 ετών.

Η θήκη είναι κατασκευασμένη από ατσάλι και είναι πολύ βαριά. Έχει μια φλάντζα γύρω από την άκρη, αλλά αυτή είναι συνήθως εύθραυστη ή λείπει. Υπάρχουν έξι μικρές υποδοχές στην άκρη της θήκης με τις οποίες εμπλέκονται τα LOCK του μπροστινού πίνακα. Οι κλειδαριές είναι αιχμάλωτες, ραβδισμένες και έχουν ένα βέλος κατεύθυνσης στον μπροστινό πίνακα. Μέσα στη θήκη υπάρχει ένα διάγραμμα κυκλώματος. Υπάρχουν πολλές θωρακισμένες οπές αερισμού. Υπάρχει ένα οβάλ σχήμα στο πίσω μέρος, το οποίο συνήθως καλύπτεται από ένα πιάτο. Όταν τοποθετηθεί το τροφοδοτικό AC, η πλάκα αφαιρείται και βιδώνεται στο πίσω μέρος της θήκης, για αποθήκευση. Το τροφοδοτικό AC ταιριάζει με την αποκοπή και η ασφάλεια AC και ο διακόπτης ON/OFF περνούν μέσα. Το καλώδιο τροφοδοσίας AC συνδέεται απευθείας στην υποδοχή εισόδου τροφοδοσίας. Ο δέκτης είναι τοποθετημένος σε ένα στήριγμα κραδασμών FT-162, το οποίο είναι ένα απλό κομμάτι μετάλλου με τέσσερις λαστιχένιες βάσεις που εμπλέκονται με κλιπ ολίσθησης στο κάτω μέρος της θήκης. Μερικοί δέκτες θα έχουν τέσσερις τρύπες στο επάνω ή στο πλάι της θήκης, όπου τοποθετήθηκε μια βάση FT-178 για να σταθεροποιήσει τον δέκτη στα οχήματα. Ο μηχανικός σχεδιασμός είναι στιβαρός, περίπλοκος, δεν αποσυναρμολογείται εύκολα, αλλά έχει ποιοτική εμφάνιση.


Εικόνα 13: Στήριγμα BC-312 FT-162

Εικόνα 14: BC-312M με επάνω βάση FT-178

Εικόνα 15: BC-312 με τρύπες

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Ο δέκτης είχε τροποποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, προστέθηκαν σύγχρονα εξαρτήματα και πολλά αυθεντικά μέρη είχαν αφαιρεθεί και χαθεί. Οι κύριες τροποποιήσεις ήταν στα τμήματα ήχου, ανιχνευτή, AVC, IF, θερμάστρα και παροχή ρεύματος. Εντόπισα την είσοδο HT, την τροφοδοσία του θερμαντήρα και την έξοδο ήχου. Το ενεργοποίησα, χρησιμοποιώντας 6 βολτ για τις θερμάστρες, και είχα άφθονη έξοδο ήχου, πολλές ανεξέλεγκτες ανατροφοδοτήσεις και άλλη αστάθεια. Φαινόταν να λαμβάνει σταθμούς, αλλά ήταν ανεξέλεγκτη. Προσπάθησα να το καταλάβω, αλλά η καλωδίωση δεν είχε πολύ νόημα. Υπήρχε μια μικροσκοπική βαλβίδα ήχου 6GW8 (μια πεντόδα τριόδου) συνδεδεμένη στο σημείο που έπρεπε να είναι το 6F6. Υπήρχε πάρα πολύ κέρδος ήχου. Τελικά τα παράτησα. Αντέγραψα ένα κύκλωμα από το εγχειρίδιο, άρχισα να ανιχνεύω το κύκλωμα, αντικαθιστώντας το καλώδιο με το καλώδιο, ενώ σημάδεψα το καθένα από το κύκλωμα με ένα κόκκινο στυλό. Μπερδεύτηκα, όταν βρήκα την αρχική καλωδίωση που δεν ταίριαζε με το κύκλωμα. Πήρα τρία κυκλώματα BC-312 από διαφορετικά εγχειρίδια και χρησιμοποίησα εξαρτήματα από το καθένα, ένα για την καλωδίωση του θερμαντήρα, ένα για το φίλτρο κρυστάλλου και ένα για τη σκηνή ήχου.

Ξανακαλώδισα τον προενισχυτή ήχου σύμφωνα με το εγχειρίδιο, απορρίπτοντας οποιοδήποτε πλαστικό σύρμα και χρησιμοποιώντας σύρμα με βαμβακερή περίοδο. Η τρίοδος 6GW8 παρακάμφθηκε προσωρινά. Το τμήμα πεντόδας καλωδιώθηκε σύμφωνα με το 6F6. Ξανακαλώδισα τον έλεγχο απολαβής AVC και RF. Πέταξα τον ξεχωριστό έλεγχο απολαβής ραδιοσυχνοτήτων, ο οποίος ήταν τοποθετημένος σε μια οπή βάσης ασφάλειας, καθώς ευτυχώς ο διπλός έλεγχος απολαβής RF/AUDIO ήταν ακόμα τοποθετημένος, μόλις αποσυνδέθηκε. Αφαίρεσα τον διακόπτη ON/OFF και ξανασύνδεσα τον διακόπτη OFF/MVC/AVC. Ξανακαλώδισα τους ενισχυτές IF χρησιμοποιώντας τον σωστό τύπο καλωδίου, αντιστάσεις περιόδου και όπως υποδεικνύεται στο εγχειρίδιο. Το ενεργοποίησα, και φυσικά όλα τα χειριστήρια ήταν σε πλήρη λειτουργία και ήταν συντονισμένο σε έναν σταθμό. Με φύσηξε έξω από το δωμάτιο και με τρόμαξε ανόητα. Μετά την απομάκρυνση του ήχου, λειτούργησε εξαιρετικά, κάτι που με κάνει να αναρωτιέμαι γιατί τροποποιήθηκε καθόλου. Αφαίρεσα τη μινιατούρα πρίζα 9 ακίδων και το 6GW8, τοποθέτησα μια κεραμική οκταδική πρίζα, έβαλα στην πρίζα μια μεταλλική VT-66 (6F6) και ξανακαλώδωσα τις θερμάστρες για 12 βολτ. Ο ενισχυτής ισχύος ήχου καλωδιώθηκε εκ νέου σύμφωνα με το εγχειρίδιο.

Το ρελέ σίγασης επανασυνδέθηκε και τοποθετήθηκε νέον για την προστασία της κεραίας. Οι υποδοχές που λείπουν και τα ασφαλιστικά καλύμματα ελήφθησαν από έναν δότη ανταλλακτικών. Από εδώ προήλθε και το βύσμα της κεραίας. Δημιουργήθηκε ένα αντίγραφο του κουτιού εξόδου ήχου και ο σύγχρονος μετασχηματιστής ήταν κρυμμένος μέσα. Μερικές αντίστοιχες θήκες ασφαλειών βρέθηκαν και καλωδιώθηκαν. Το SO-94 που λείπει και ο αγκώνας αποκτήθηκαν πριν από μερικά χρόνια για αυτό το έργο και τώρα έχουν προστεθεί. Ο μπροστινός πίνακας και η θήκη βάφτηκαν ξανά.


Εικόνα 16: BC-312 κροτάλισμα

ALIGNMENT
Έλεγξα την ευθυγράμμιση IF και ήταν λίγο μακριά. Το εγχειρίδιο έχει μια περίεργη μέθοδο ευθυγράμμισης. Βασικά λέει στην Παράγραφο 84, ρυθμίστε τη γεννήτρια σήματος στα 470 kHz και κορυφώστε όλους τους μετασχηματιστές IF, αυτό είναι το μόνο που λέει. Στη συνέχεια, καλύπτει την ευθυγράμμιση RF. Λοιπόν, είναι εντάξει, αλλά τι γίνεται με το κρυσταλλικό φίλτρο, το μόνο που έλεγε ήταν να το απενεργοποιήσετε. Διαβάζοντας και βρίσκοντας την τελευταία παράγραφο, την παράγραφο 89, μιλάει επιτέλους για το κρυσταλλικό φίλτρο. Σας λέει πώς να το προσαρμόσετε, στη συνέχεια λέει εκ νέου ευθυγράμμιση των IF, μετά επανευθυγράμμιση του ταλαντωτή και στάδια RF. Μοιάζει με διπλή προσπάθεια.

Συνήθως χρησιμοποιώ μια γεννήτρια σάρωσης για να βεβαιωθώ ότι οι μετασχηματιστές IF έχουν ρυθμιστεί στην ίδια συχνότητα με το φίλτρο κρυστάλλου, σε περίπτωση που ο κρύσταλλος είναι λίγο εκτός συχνότητας. Αποφάσισα να χρησιμοποιήσω τη μέθοδο στο εγχειρίδιο, καθώς δεν είχα δει μια καλή μέθοδο που περιγράφεται πριν. Λέει ότι εισάγετε το σήμα 470 kHz στο πλέγμα του μίκτη, ενεργοποιήστε το BFO και ρυθμίστε το για μια νότα beat και, στη συνέχεια, προσαρμόστε το χειριστήριο PHASING έως ότου λάβετε μια ελάχιστη έξοδο ήχου. Αλλάξτε τη συχνότητα της γεννήτριας σήματος πάνω-κάτω, μέχρι να βρείτε μια κορυφή εξόδου, αυτός είναι ο κρύσταλλος. Μπορεί να απαιτεί αύξηση του κέρδους της γεννήτριας σήματος και προσαρμογή της σημείωσης BFO. Μόλις εντοπιστεί η κρυσταλλική συχνότητα, απενεργοποιήστε το BFO, ενεργοποιήστε τη διαμόρφωση της γεννήτριας σήματος και κορυφώστε τους μετασχηματιστές IF. Αυτή η μέθοδος φαίνεται πραγματικά να λειτουργεί. Έδειξε ότι ο κρύσταλλος είχε ύψος 50 Hz. Μετά λέει re-peak the IF transformers. Μετά την ευθυγράμμιση, η ευαισθησία στο πλέγμα του μείκτη στα 470 kHz ήταν 22 uV για ένα σήμα 10 dB σε θόρυβο.

Η μέθοδος για την ευθυγράμμιση των σταδίων RF είναι επίσης ασυνήθιστη. Απαιτεί τη σύνδεση μιας γεννήτριας σήματος στο πλέγμα του μίκτη και, στη συνέχεια, την έγχυση ενός σήματος στο διαμέρισμα του ταλαντωτή (λαμβανόμενη συχνότητα συν 470 kHz), τοποθετώντας ένα μονωμένο καλώδιο κοντά στις πλάκες στάτορα του πυκνωτή συντονισμού ταλαντωτή. Στη συνέχεια, ρυθμίστε τον ταλαντωτή δέκτη για μηδενικό ρυθμό. Στη συνέχεια αφαιρείτε τη γεννήτρια σήματος, σφραγίζετε το κουτί του ταλαντωτή και, στη συνέχεια, ρυθμίζετε ξανά τον ταλαντωτή για μέγιστη έξοδο ήχου και κλειδώνετε το τρίμερ. Στη συνέχεια, μετακινήστε το σήμα εισόδου στην είσοδο της κεραίας, χρησιμοποιώντας την εικονική κεραία και κορυφώστε τα στάδια RF. Η παράγραφος 87 δίνει σποτ συχνότητες για την ευθυγράμμιση κάθε ζώνης, αλλά αναφέρει μόνο το άκρο υψηλής συχνότητας, καθώς υπάρχει μόνο μία ρύθμιση ανά ζώνη, ένα trimmer για το άκρο υψηλής συχνότητας. Στην τελευταία παράγραφο (αυτή που καλύπτει το κρυσταλλικό φίλτρο), είναι η πρώτη αναφορά στην παρακολούθηση. Δεν υπάρχει padder ή slug για το άκρο χαμηλής συχνότητας κάθε μπάντας. Εάν η παρακολούθηση είναι εκτός λειτουργίας, πρέπει να ανοίξετε το κουτί του ταλαντωτή και να μετακινήσετε φυσικά ένα καλώδιο σε κάθε πηνίο ταλαντωτή. Λέει ότι μετακινήστε τη μονή στροφή «μέσα» (μοντέλο HF) ή τον σιδερένιο πυρήνα «έξω» (μοντέλο MF) του πηνίου, αυξάνοντας τη συχνότητα. Κάντε το αντίθετο για να μειώσετε τη συχνότητα.


Εικόνα 17: Κινητό σύρμα πηνίου ταλαντωτή BC-312

Μετά την ευθυγράμμιση, η ευαισθησία ήταν πολύ καλή και τα αποτελέσματα που δόθηκαν είναι για αναλογία σήματος προς θόρυβο 15 dB:
Η ζώνη Α ήταν 2 uV στα 2,0 mHz
Η ζώνη Β ήταν 0,5 uV στα 4,9 mHz
Η ζώνη C ήταν 1,6 uV στα 7,85 mHz
Η ζώνη D ήταν 2,5 uV στα 10,8 mHz
Η ζώνη E ήταν 1 uV στα 13,75 mHz
Η ζώνη F ήταν 2,2 uV στα 17,7 mHz

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ
Η παροχή ρεύματος άνοιξε με σκοπό να γρασάρουν τα ρουλεμάν του δυναμοκινητήρα, αλλά ο έλεγχος αποκάλυψε ότι απαιτούνταν περισσότερη δουλειά. Βρήκα επίσης ότι τα ρουλεμάν μπορούν να γρασωθούν χωρίς να ανοίξετε το κουτί, καθώς υπάρχουν δύο βύσματα, ένα σε κάθε άκρο, που βιδώνουν και δίνουν πρόσβαση. Είναι απλό να τα γεμίσετε με γράσο και να ξαναβιδώσετε τα βύσματα. Είχα δύο αναλώσιμα DC και το καθένα έδειχνε κάποια σημάδια δουλειάς. Σε μια παροχή, η βάση του δυναμοκινητήρα στο ένα άκρο είχε σπάσει και αντικαταστάθηκε. Αρχικά ήταν μια κυκλική χύτευση κράματος. Είχε αντικατασταθεί με έναν κύκλο από ισχυρό σύρμα, με ωτίδες κολλημένες σε αυτό για τις βίδες του δυναμοκινητήρα και τις βίδες στερέωσης. Έγινε με πολύ επαγγελματικό τρόπο. Επίσης, το αρνητικό καλώδιο τροφοδοσίας LV άλλαξε σε ένα πλαστικό καλώδιο με μανίκια. Το εσωτερικό του φίλτρου ήταν πρωτότυπο. Αντικατέστησα τον ηλεκτρολυτικό πυκνωτή, έλεγξα τα τσοκ και τους άλλους πυκνωτές και αντικατέστησα το πλαστικό χιτώνιο με υφαντά μακαρόνια.

Η άλλη προμήθεια είχε ξαναδουλευτεί με ατημέλητο και ακατάστατο τρόπο. Τα εσωτερικά είχαν νέο ηλεκτρολυτικό πυκνωτή, πλαστικό σύρμα και πολυανθρακικούς πυκνωτές. Τακτοποίησα τις καλωδιώσεις, αντικατέστησα τα πλαστικά καλώδια με βαμβακερό σύρμα και αντικατέστησα τους μοντέρνους πυκνωτές με παλιού τύπου (μετά από έλεγχο). Υπήρχε όμως πρόβλημα! Ο μύθος στον πίνακα της ετικέτας είχε τα χρώματα των καλωδίων χαραγμένα και το Α+ άλλαξε σε Α-, κάτι που ήταν περίεργο. Η καλωδίωση έγινε επίσης αντίστροφη. Μετά από προσεκτικότερη εξέταση, φάνηκε ότι το μαύρο αρνητικό καλώδιο LV από το δυναμοκινητήρα, ήταν πολύ κοντό για να φτάσει την ετικέτα GND στη λωρίδα ετικέτας. Έτσι, τα δύο καλώδια LV ανταλλάχθηκαν, το κίτρινο θετικό καλώδιο πηγαίνει στο GND και το κοντό μαύρο αρνητικό καλώδιο στο μη επισημασμένο πιο κοντά ωτίο. Αυτό ήταν εντάξει, καθώς ο δυναμοκινητήρας θα περιστρεφόταν ευχαρίστως σε οποιαδήποτε κατεύθυνση, αλλά τα καλώδια HV έπρεπε επίσης να αντιστραφούν, το θετικό HV έβγαινε τώρα από το πράσινο καλώδιο και η αρνητική τάση HV ήταν στο ΚΟΚΚΙΝΟ καλώδιο. Ο πίνακας της ετικέτας γρατσουνίστηκε για να αντικατοπτρίζει αυτό. Αναρωτήθηκα γιατί αυτό ήταν απαραίτητο. Στην αρχή, νόμιζα ότι επρόκειτο για εργοστασιακό κατασκευαστικό σφάλμα και είχε λυθεί επιτόπου με δύο μεθόδους, την αλλαγή των καλωδίων του δυναμοκινητήρα και στην άλλη περίπτωση με την επιμήκυνση του αρνητικού καλωδίου LV. Διάβασα το εγχειρίδιο προσεκτικά και βρήκα ένα σκίτσο της φυσικής καλωδίωσης που αποκάλυψε την αλήθεια. Έδειχνε το μαύρο αρνητικό καλώδιο LV, ΔΕΝ πήγαινε στο ωτίο GND (όπως ήταν λογικό), αλλά αντίθετα πήγαινε σε μια γειωμένη βίδα στερέωσης στη θήκη. Ήταν αρκετό για αυτό. Δείτε τη φωτογραφία της σωστής καλωδίωσης. Έτσι, για να επαναφέρω τα πράγματα στην κανονικότητα, στο επαγγελματικά επισκευασμένο τροφοδοτικό, αφαίρεσα το μακρύ πλαστικό καλώδιο και έβαλα ένα κομμάτι βαμβακερό καλυμμένο σύρμα με ωτίδα, στη βίδα γείωσης. Στο ατημέλητα επισκευασμένο τροφοδοτικό πρόσθεσα νέα βαμβακερά καλώδια, τα τοποθέτησα με τον σωστό τρόπο και γρατσούνισα το Α- να είναι Α+ όπως θα έπρεπε. Ο δυναμοκινητήρας τώρα περιστρέφεται προς τη σωστή κατεύθυνση και τα καλώδια έχουν συνδεθεί σωστά. Αυτή η ασυνέπεια λοιπόν έχει προκαλέσει σύγχυση δύο ανθρώπων (και εμένα). Αναρωτιέμαι πόσοι άλλοι έχουν διανύσει τον ίδιο δρόμο.


Εικόνα 18: Τροφοδοτικό BC-312

Εικόνα 19: Φίλτρο τροφοδοσίας BC-312

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το ραδιόφωνο είναι πολύ ωραίο στη χρήση, είναι εύκολο στη χρήση και είναι πολύ ευαίσθητο. Ο συντονισμός έχει πολλές διαιρούμενες ταχύτητες και έχει καλή αίσθηση χωρίς οπισθοδρόμηση, και ο γρήγορος και αργός συντονισμός είναι καλός. Τα χειριστήρια είναι διατεταγμένα όμορφα. Είναι πολύ καλοφτιαγμένο και έχει ποιοτική εμφάνιση. Υπάρχει επίσης μια αίσθηση της δεκαετίας του 1930 για ολόκληρη τη μηχανική κατασκευή. Ο μηχανικός σχεδιασμός θα μπορούσε να κάνει με κάποια αναθεώρηση, για να επιτρέψει την ευκολότερη αποσυναρμολόγηση και λιγότερο περίπλοκη κατασκευή. Θα ήταν καλύτερα αν ο μπροστινός πίνακας δεν ήταν δομικό μέλος, τότε θα ήταν ευκολότερο να αφαιρεθεί. Το τροφοδοτικό θα μπορούσε να συνδεθεί στο κύριο πλαίσιο. Όλα τα γρανάζια ρύθμισης θα μπορούσαν να συνδεθούν στο κύριο μπροστινό συγκρότημα, όπως όλα εκτός από ένα. Θα ήταν φθηνότερο να έχετε γενικά πόμολα και να μην τα έχετε μεμονωμένα χαραγμένα. Οι θρύλοι θα μπορούσαν να βρίσκονται στον μπροστινό πίνακα. Θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν μόνο δύο μεγέθη πόμολο, ένα μεγάλο μέγεθος για την αλλαγή και τον συντονισμό της μπάντας και ένα μικρό μέγεθος για όλες τις άλλες λειτουργίες. Οι δύο συμπλέκτες ολίσθησης σε κάθε πόμολο συντονισμού είναι και οι δύο διαφορετικών σχεδίων και ένα μόνο σχέδιο θα απλοποιούσε τα πράγματα.

Θα ήσασταν τυχεροί να βρείτε και μη τροποποιημένο ραδιόφωνο. Οι συνήθεις αλλαγές είναι η προσθήκη ενός μετρητή "S", ενός τροφοδοτικού δικτύου και μεμονωμένων χειριστηρίων απολαβής RF και AF. Κάποιοι έχουν αλλάξει όλους τους πυκνωτές τους, είτε το χρειάζονταν είτε όχι. Στα περισσότερα ραδιόφωνα θα αφαιρεθεί η μπροστινή υποδοχή και η κουκούλα, ο θωρακισμένος συνδετικός στύλος θα αντικατασταθεί με ομοαξονικό βύσμα SO-239 και ορισμένες ή όλες οι υποδοχές τηλεφώνου και τα ασφαλιστικά καλύμματα αφαιρούνται. Μερικές φορές οι βαλβίδες αντικαθίστανται με μικροσκοπικές βαλβίδες.

Η ανάγνωση του εγχειριδίου, η επανάληψη των βημάτων ευθυγράμμισης και η παρακολούθηση που προστέθηκε ως εκ των υστέρων, δείχνει ότι το εγχειρίδιο μπορεί να έχει αναθεωρηθεί πολλές φορές και ότι έχει δοθεί λίγη προσοχή στη ροή ή τη σαφήνεια. Πρέπει να ήταν ένα επιτυχημένο ραδιόφωνο καθώς είχε πολλά διαδοχικά μοντέλα, και μάλιστα έχει και έκδοση MF. Μπορεί ο αερομεταφερόμενος δέκτης BC-348 να έχει κληρονομήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά, αλλά όχι το βάρος.

Το ραδιόφωνό μου ήρθε από το New Gineau μετά τον πόλεμο. Ο ιδιοκτήτης είπε ότι όταν οι Αμερικάνοι έφυγαν, τα παράτησαν όλα, και αυτός απλώς ανέβηκε και το πήρε πίσω στην Αυστραλία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ

Ραδιοφωνικοί δέκτες TM 11-850 BC-312, -A, -C, -D, -E, -F, -G, -J, -L, -M, -N, -HX και –NX, Σεπτέμβριος 1946
Οδηγίες Εγχειρίδιο για το σετ ραδιοφώνου SCR-245 –GX, -JX, -MX, -NX, -PX

Πνευματικά δικαιώματα:
Ray Robinson VK2NO

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ Γιάννης Ιωαννίδης και Ντόναλντ Τραμπ

Le Figaro: Σ. Τσιόδρας, ο λόγος για τον οποίο οι Έλληνες έχουν αποφύγει να συνομιλήσουν με το θάνατο

Τα γεγονότα που σημάδεψαν τη χρονιά που φεύγει (βίντεο)